Už asi tři roky si v hlavě a v textu konstruuju takový jeden fantaziní svět, o kterém se podrobněji rozepisuji na lodblaznu.cz. Krátká audio ukázka:
Tento svět bych chtěl postupně oživovat ve hře. Takové oživení je dost ambiciózní projekt, a tak chci postupovat po rozumně velkých krocích.
Jako první krok jsem si vytičil svořit stromy, respektive osadit tento svět stromy. Tento úkol jsem se rozhodl uzavřít do samostatné malé hry. Na té teď pracuji ve volném čase v Unity.
Toto své počínání chápu jako dva projekty v jednom:
- Udělat malou ucelenou hru.
- Udělat showcase toho, jak lze použít mou TFGP knihovnu v počítačových hrách živým způsobem.
Základní myšlenka je následující: Každý strom začíná jako semínko, ze kterého po dopadu na zem začíná růst strom s větvemi a listy. Když na list dopadne světlo (herní foton), tak se zmení na energii, kterou ma strom možnost využít k růstu. Dále má strom strategii, která určuje, co každá jeho část (tzn. větve a listy, do budoucna kořeny) se svou energií udělá. Je několik možných akcí, pro co energii využít:
- pro vlastní růst,
- pro vznik nové větve,
- nebo jí poslat některé sousední části stromu.
Program této strategie predstavuje DNA stromu. Tato strategie je reprezentována funkcí. Ta je pro celý strom jedna jediná, ale její chování se může v různých částech stromu lišit díky tomu, že tato funkce dostáva na vstup lokální informaci o dané časti stromu.
Prvním krokem na teto ceste je použití Unity jako klientskou simulaci prostředí, která se připojuje k evlučnímu algoritmu běžícímu na serveru.
Budu se snažit tento popis v brzké době rozšířit o mnoho dalších detailů, a snad i v dohledné době o hratelnou ukázku.